Cybercom utvecklar mobilbank åt nordisk finansaktör

När bankerna flyttar in i mobilen är Cybercom med och utvecklar hur.  Cybercom har utvecklat mobilbanksapplikationen för en av nordens största finansaktörer.

– Det här är ett oerhört spännande projekt som ställer stora krav på hela kedjan kring en mobil tjänst som inkluderar allt från design till säkerhet och prestanda. Cybercom’s långa erfarenhet av att utveckla globala mobila lösningar har varit avgörande för ett lyckat resultat, säger Johan Persbeck, ansvarig för projektet på Cybercom.

Mobilbankslösningen som Cybercom har tagit fram åt kunden fungerar för tusentals mobiler genom mobilens webbläsare. Lösningen innehåller också en Android och iPhone applikation.

– Allt vi gör handlar om att göra vardagen enklare för människor och företag. Ett område där det finns massor kvar att göra är hanteringen av den dagliga ekonomin.  I och med att det nu är möjligt att skapa lättanvända mobila tjänster så är det naturligt för oss att bygga och förse bl.a. finansaktörerna med dessa lösningar, säger Magnus Lagerqvist, kundansvarig för banksektorn på Cybercom.

I den mobilbankstjänst som Cybercom har utvecklat kan kunden flytta pengar mellan egna konton och de konton som bankkunden har registrerat i nätbanken. Det går också att öppna och stänga kort för nät- och utlandsköp. Både Android och IPhone applikationen har tagits väl emot av marknaden.

För ytterligare information, kontakta:

Johan Persbeck, projektansvarig Cybercom                                                  + 46 703 79 10 06

Magnus Lagerqvist, kundansvarig banksektorn Cybercom                             + 46 706 7296 17

Anna Trane, press- & PR-chef, Cybercom                                                   + 46 708 84 74 69

Om Cybercom

Cybercom Group är ett konsultföretag som erbjuder global sourcing för helhetslösningar. Koncernen har etablerat sig som en leverantör i världsklass inom säkerhet, internettjänster, mobila tjänster och inbyggda system. Tack vare omfattande verksamhetskunnande och bred branscherfarenhet kan Cybercom erbjuda strategi- och teknikexpertis inom telekom, industri, media, offentlig sektor, handel samt bank och finans. Koncernen har cirka 1 800 anställda med uppdrag världen över och 28 egna kontor i 11 länder. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Nordiska börsen. Läs mer på www.cybercom.se