Doro utser Cybercom till tjänstepartner

Doro tecknar ramavtal med Cybercom gällande test och utveckling av flera av Doros produkter. Avtalet gäller inledningsvis 1 år.

- Doro står för lättanvända telekomprodukter för seniorer, ett område inom vilket vi är ledande världen över. Vår målgrupp blir större för varje år som går. Nu utvecklar vi för att möta nästa generations seniorer och de krav som följer. Vi har ett långt och bra samarbete med Cybercom. Nu tar vi nästa steg och utökar det för att kunna möta en större efterfrågan, säger Thomas Bergdahl, VP Product Development Doro.

- Vi är väldigt stolta över det förtroende Doro visar oss. Vi ser stor potential i vårt samarbete. Marknaden för Doros produkter är i tillväxt, 550 miljoner människor i världen är i dag över 65 år, år 2020 beräknas det vara fler än 700 miljoner. Vi ser fram emot att få vara med på denna resa, säger Niklas Flyborg, vd och koncernchef Cybercom Group.

Cybercom har utvecklat och testat mobilplattformar och applikationer för flera av världens ledande mobiltelefontillverkare i närmare 20 år. Det nya avtalet med Doro löper över 1 år och inkluderar tjänster som projektledning, utveckling och test.

- Doro är en viktig kund för oss. De ligger i framkant med sina produkter för seniorer. Med vår långa erfarenhet ifrån både telekom men även larm och övervakning har vi möjligheten att snabbt kunna bistå Doro med komptenser och tjänster i en utvecklingsintensiv bransch. Vi är glada över möjligheten att utöka våra åtaganden för Doro, säger Henrik Benckert, regionchef i Cybercom South.

För ytterligare information, kontakta:
Niklas Flyborg, VD och koncernchef Cybercom Group +46 70 594 96 78
Henrik Benckert, regionchef Cybercom Sverige Syd +46 708 259 663
Kristina Cato, Kommunikationschef och IR-ansvarig +46 708 64 47 02

Om Cybercom
Cybercom är ett IT-konsultbolag som hjälper ledande företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. Bolagets expertisområden täcker hela ekosystemet inom kommunikationstjänster. Cybercoms hemmamarknad är Norden, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Cybercom grundades 1995 och är sedan 1999 noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Läs mer på www.cybercom.se

Taggar: