IBM och Cyber Com bygger e-handelsplatser i samarbete

IBM och Cyber Com bygger e-handelsplatser i samarbete IBM och Cyber Com har slutit ett avtal om partnerskap som innebär att Cyber Com ska erbjuda tjänster baserade på IBMs lösningar inom det snabbt växande e-handelsområdet. Genom avtalet kan Cyber Com ge kunderna snabbare och mer beprövade metoder för att bygga nya e-handelsplatser. Cyber Coms affärsområde e-Business startade i januari och sysselsatte redan vid start ett hundratal konsulter. Med sin djupa kompetens inom teknik, marknadskommunikation och Interactive Branding har Cyber Com kapacitet att leverera stora och kompletta e-handelslösningar. Cyber Com fördjupar nu sitt kunnande kring IBMs utvecklingsverktyg Visual Age samt Websphere-programvarornas nya webbaserade tillämpningar. - IBM är marknadsledande inom området och våra kunder tjänar både projekttid och marknadstid på att använda beprövade komponenter i stället för att bygga handelsplatser från början. Våra systemarkitekter får komponenter för att snabbt och kostnadseffektivt bygga nya lösningar, säger Jörgen Lindgren, avtalspart på Cyber Com inom affärsområde e- Business. - IBM har i Cyber Com funnit en partner med mycket kunnande kring integration av befintliga system med de nya webbteknikerna. Vi är mycket glada att Cyber Com valt IBM som strategisk partner inom detta, för IBM fokuserade lösningsområde, säger Mikael Beckman, partneransvarig inom IBM E-Business Solutions. Cyber Com erbjuder ett integrerat helhetskunnande inom IT, e-Business, affärsutveckling och marknadskommunikation för effektiva och värdeskapande lösningar rörande kundens hela affärsprocess. Omsättningen för 1999 var 192 Mkr (f.g år 97 Mkr) med ett resultat efter finansnetto på 14,5 Mkr (f.g år 3,7 Mkr). Rörelseresultatet uppgår till 8,8 Mkr (f.g år 4,1 Mkr). Drygt 360 personer har avtal om anställning inom Cyber Com som är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. forts. För ytterligare information: Jörgen Lindgren Affärsenhetschef inom e-Business Mobiltel: 0709 - 31 32 00 E-post: jorgen.lindgren@cybercom.se Mikael Beckman Partneransvarig inom IBM E-Business Solutions Mobiltel: 070-793 12 14 E-post: mikeb@se.ibm.com Maria Svensson Informationschef, Cyber Com Mobiltel: 0708-644 708 E-post: maria.svensson@cybercom.se Läs mer på www.cybercom.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00560/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00560/bit0002.pdf