Cygate rekryterar marknadschef från Microsoft

Eva-Lotta Jonsvik är ny marknadschef på systemintegratören Cygate, en del av TeliaSonera. Eva-Lotta har lång erfarenhet av IT-branschen där hon har haft ledande befattningar inom marknadsföring och PR sedan 2000, senast inom Microsoft Sverige med fokus på molntjänster och små- och medelstora företag.

– Det ska bli riktigt spännande att leda Cygates kommunikationsarbete, det är ett företag vars utveckling jag följt med spänning under alla år i branschen. Jag ser dem som Sveriges bästa systemintegratör med en unik position på marknaden med Telia som ägare. Jag ser fram emot att bidra till att ytterligare befästa Cygate som marknadsledare i Sverige, en trygg molnintegratör med oöverträffad kapacitet, säger Eva-Lotta Jonsvik.

Eva-Lotta kommer senast från en roll som marknadschef för segmentet små och medelstora företag på Microsoft Sverige, tidigare var hon bland annat PR-ansvarig för Microsofts molntjänster. Hon har också varit marknadschef på Caperio och Sourcecom. Vid sidan om arbetet är Eva-Lotta sedan två år tillbaka kursledare på Kommunikatörsutbildningen på Företagsuniversitetet i Stockholm.

– Vi är väldigt glada att över att ha rekryterat Eva-Lotta. Hon har arbetat med kommunikation i IT-branschen sedan 1998 och har unika erfarenheter och kunskaper inom området. Med Eva-Lotta får vi ännu bättre möjlighet att ytterligare positionera vårt varumärke och nå ut med vår satsning på Närproducerade IT-tjänster, säger Patrik Olsson, vd på Cygate.

Tidigare i år lanserade Cygate en omfattande satsning på Närproducerade IT-tjänster. En viktig del i det handlar om att erbjuda lösningar och spetskompetens till företag och organisationer som vill se över möjligheterna med molntjänster. Värvningen av Eva-Lotta är en viktig del i denna satsning.

– Cygate har några av Sveriges främsta experter inom molntjänster och molnsäkerhet. I kommunikationen handlar det mycket om att våga prata om mer än teknik och att lyfta tydliga kundfördelar för att inspirera fler att se möjligheterna med IT som tjänst. Det kommer att vara utgångspunkten i kommunikationsarbetet, säger Eva-Lotta.

För mer information:
Patrik Olsson, vd på Cygate, 0702-50 00 00, patrik.olsson@cygate.se
Eva-Lotta Jonsvik, marknadschef på Cygate, 0725-09 81 49, Eva-Lotta.Jonsvik@cygate.se

Eva-Lotta Jonsvik
marknadschef på Cygate
Eva-Lotta.Jonsvik@cygate.se

Cygate är Nordens ledande systemintegratör inom IT och telekommunikation. Med stöd av den främsta teknologin skapar vi morgondagens lösningar och tjänster för nätverk, säkerhet, server och lagring, alltid med målet att öka effektiviteten och minska riskerna för företag och organisationer. Cygate ägs av TeliaSonera och har över 700 medarbetare och på 21 orter i Sverige och Finland.

Taggar:

Citat