• Victoriahem AB/

D. Carnegie & Co AB (publ) offentliggör prospekt och förbereder notering av obligationer på Nasdaq Stockholm

Den 14 april 2016 offentliggjorde D. Carnegie & Co AB (publ) (”D. Carnegie & Co”) att bolaget emitterar ett icke säkerställt obligationslån som löper över tre år med slutligt förfall i april 2019. Obligationslånet uppgår till 1 000 miljoner kronor och löper med en rörlig ränta om STIBOR 3m + 400 räntepunkter.

Med anledning av obligationsemissionen har D. Carnegie & Co:s styrelse upprättat ett prospekt avseende upptagande av obligationerna till handel på Företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm.

Finansinspektionen har idag godkänt prospektet för obligationslånet. Ansökan om att uppta obligationerna till handel på Företagsobligationslistan vid Nasdaq Stockholm kommer att lämnas in och första dag för handel med obligationerna är beräknad till omkring den 3 juni 2016.

Prospektet finns tillgängligt i elektronisk form på www.dcarnegiegroup.se och www.fi.se samt skickas, på begäran, i pappersform från D. Carnegie & Co.

Ulf Nilsson, VD, D. Carnegie & Co AB (publ), tel +46 (0)8 – 121 317 25

Denna information är sådan som D. Carnegie & Co AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 juni 2016 klockan 11.30

Taggar: