D. Carnegie & Co:s aktie får plats i Morgan Stanleys MSCI Global Small Cap Index

D. Carnegie & Co:s (publ) aktie – noterad på Nasdaq Stockholm – har fått plats i Morgan Stanleys MSCI Global Small Cap Index efter att indexet viktats om.

Nyligen inkluderades även D. Carnegie & Co:s aktie i ytterligare två index - Nasdaq Nordics VINX Benchmark Index och European Public Real Estate Associations EPRA European Index.

För ytterligare information kontakta:
Ulf Nilsson, vd D. Carnegie & Co, tel +46 (0)8 – 121 317 25

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare renoveringsmetoden Bosystem, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga bestånd. Marknadsvärdet för bolagets fastigheter uppgick per 31 mars 2016 till drygt 13 873 MSEK. Det totala hyresvärdet uppgick per 31 mars 2016 till 1 262 MSEK årligen. Uthyrningsgraden är hög med obefintlig vakans. D. Carnegie & Co är noterat vid Nasdaq Stockholm.

Taggar: