D. Carnegie & Co säljer fastigheter i Eskilstuna till BRF

D. Carnegie & Co (publ)– noterat på Nasdaq Stockholm – har avyttrat fastigheterna Eskilstuna Venus 8 och Venus 9 till en bostadsrättsförening. Försäljningen av fastigheterna i Eskilstuna sker till ett underliggande fastighetsvärde om 44 miljoner kronor, vilket innebär ett pris på 23 417 kronor per kvadratmeter uthyrbar area.

Fastigheterna är bebyggda med två sammanbyggda bostadsbyggnader uppförda år 1921 bestående av sammanlagt 28 lägenheter och en lokal.

För ytterligare information kontakta:

Svein Erik Lilleland, tf vd D. Carnegie & Co, tel +46 (0)8 – 121 317 25

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare bolagets renoveringsmetod, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga bestånd. Marknadsvärdet för bolagets fastigheter uppgick per 30 september 2017 till drygt 20 594 MSEK. Det totala hyresvärdet uppgick per 30 september 2017 till 1 562 MSEK årligen. Uthyrningsgraden är hög med obefintlig vakans. D. Carnegie & Co är noterat vid Nasdaq Stockholm.