• Victoriahem AB/

IFK Norrköpings arena byter namn till Östgötaporten – D. Carnegie & Co:s dotterbolag Östgötaporten ingår sponsringsavtal

Bostadsbolaget D. Carnegie & Co – noterat på Nasdaq Stockholm – har via sitt dotterbolag Östgötaporten AB ingått ett femårigt sponsringsavtal med svenska mästarna i fotboll IFK Norrköping via dotterbolaget Parken Event & Aréna AB. Avtalet innebär bland annat att arenan Nya Parken byter namn till Östgötaporten. Uppgörelsen innebär också att Östgötaporten sponsrar CSR-projektet Lagandan som syftar till en positiv samhällsutveckling genom att förbättra integration, hälsa och gemenskap i Norrköping.

Östgötaporten äger 2 300 lägenheter i de så kallade stadsdelarna Hageby, Innerstaden, Marielund och Atrium som är miljonprogramsområden.

– I alla våra bostadsområden verkar vi för en bättre boendemiljö genom CSR-projekt. Här är ett nära samarbete med idrottsklubbar en bärande del. Att få ingå ett nära samarbete med svenska mästarna IFK Norrköping har alla förutsättningar att bli mycket positivt för våra hyresgäster inte minst genom CSR-projektet Lagandan, säger Ulf Nilsson, vd för D. Carnegie & Co.

D. Carnegie & Co har sedan tidigare samarbeten med flera idrottsklubbar, bland annat Djurgården Hockey och Hammarby Bandy.

För ytterligare information kontakta:
Ulf Nilsson, vd D. Carnegie & Co, tel +46 (0)8 – 121 317 25

Björn Sundberg, kommunikationschef D. Carnegie & Co, tel +46 (0)70-587 26 81

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare renoveringsmetoden Bosystem, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga bestånd. Marknadsvärdet för bolagets fastigheter uppgick per 31 december 2015 till drygt 13 826 MSEK. Det totala hyresvärdet uppgick per 31 december 2015 till 1 306 MSEK årligen. Uthyrningsgraden är hög med obefintlig vakans. D. Carnegie & Co noterat vid Nasdaq Stockholm.

Taggar: