Kommuniké från årsstämma i D. Carnegie & Co AB

Vid årsstämma i D. Carnegie & Co AB (publ) (”Bolaget”) den 21 maj 2014 fattades följande beslut.

Fastställande av årsbokslut, resultatdisposition och ansvarsfrihet

Årsstämman i D. Carnegie & Co beslutade idag att fastställa resultat- och balansräkning för Bolaget och koncernen för verksamhetsåret 2013. Vidare beslutades att Bolagets resultat balanseras i ny räkning och att någon utdelning således ej lämnas. Årsstämman beslutade om ansvarsfrihet för styrelseledamöterna och verkställande direktörerna.

Antalet styrelseledamöter och revisorer, val av styrelse och revisorer samt arvode till styrelsen och revisorerna

Årsstämman beslutade att antalet av årsstämman utsedda styrelseledamöter ska vara fyra ledamöter utan suppleanter. Knut Pousette, Ulf Nilsson, Ronald Bengtsson och Mats Höglund omvaldes som styrelseledamöter. Knut Pousette omvaldes som styrelsens ordförande.

Årsstämman beslutade att antalet revisorer ska vara två utan revisorssuppleanter. Ingemar Rindstig och Mikael Ikonen, båda från EY, valdes till Bolagets revisorer.

Årsstämman beslutade att arvode till styrelsen ska uppgå till 200 000 kronor att fördelas med 100 000 kronor vardera till styrelseledamöter som inte är anställda i Bolaget eller koncernen. Till Bolagets revisorer ska arvode utgå enligt godkänd räkning.

Beslut avseende valberedning

Årsstämman beslutade att godkänna föreslagna instruktioner för valberedningen.

Ulf Nilsson, VD, D. Carnegie & Co

Knut Pousette, Ordförande, D. Carnegie & Co

D. Carnegie & Co är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successiv upprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack lång erfarenhet av renoveringsmetoden Bosystem. Renoveringsmodellen är uppskattad av såväl hyresgäster som Hyresgästföreningen, eftersom lägenheterna blir attraktivt renoverade och ingen evakuering sker.

Mer information finns även tillgänglig på www.dcarnegie.se