D&Company inleder samarbete med Efva Attling

Efva Attling, ett av Sveriges mest väletablerade lyxvarumärken, väljer att inleda ett samarbete med D&Company Nordic AB efter att ha avslutat tidigare exklusivitetsavtal med Synsam. Det nya avtalet innebär att distributionen av Efva Attlings glasögonkollektion numera är tillgänglig för Sveriges fristående optiker och optikerkedjor.

D&Company Nordic AB tar i och med detta över produktion och distribution av Efva Attlings optiska bågar, och lanserar även i höst en exklusiv solglasögonkollektion. Distributionen till butiker utanför Synsam påbörjas under hösten i samband med relanseringen under optikermässan i Kista. För D&Company innebär den exklusiva rätten att tillverka och sälja Efva Attlings glasögonkollektion ytterligare ett steg mot att erbjuda Nordens mest kompletta utbud av produkter och tjänster för optikmarknaden.

”Samarbetet med Efva Attling innebär att vi får jobba med ett av Sveriges främsta varumärken. När Efva valde D&Company som partner för tillverkning och försäljning av sina glasögon blev vi därför självklart otroligt glada. Inför vårsäsongen 2017 kommer vi lansera en helt ny solglasögonkollektion, som blir något alldeles extra. Tidigare låg distributionen med exklusivitet hos Synsam men nu kan även andra optiker sälja Efva Attling” säger Ralph Dahlin, VD på D& Company Nordic AB.

Om Efva Attling

Efva Attling har arbetat med design nästan hela livet, och har utöver den välkända smyckestillverkningen även gjort en mängd olika designsamarbeten. Företaget Efva Attling Stockholm är nu etablerat i över tio länder, med tio konceptbutiker och fler än 200 återförsäljare. Framgången beror till stor del på hängivenhet till företagets vision och affärsidé, att skapa unika smycken och design med en bakomliggande tanke. Efva Attling har designat glasögon sedan 2002 och beskriver stilen på sin glasögondesign som ”klassisk musik som möter rock n’ roll”. Bågarna finns för både för män och kvinnor, oavsett ålder.

För ytterligare information, kontakta:

Ralph Dahlin, VD, D&Company Nordic AB
E-post: ralph@dcompanynordic.com
Telefon: +46 (0) 705 36 89 79

Anders Wiberg, VD, Efva Attling AB
E-post: anders.wiberg@efvaattling.com

Om D&Company

D&Company Nordic AB grundades 2014 och är idag en ledande aktör på den Nordiska optikmarknaden. Genom den digitala plattformen IDUN erbjuder D&Company unika e-handelslösningar och digitala tjänster för optiker över hela Europa. D&Companys varumärkesportfölj inkluderar det egna varumärket Norr samt flera av Nordens mest kända varumärken genom licensieringsavtal, bland annat Tiger of Sweden, Efva Attling och Blåkläder.