D&Company Nordic AB skriver licensavtal för skyddsglasögon med Blåkläder

D&Company skriver avtal om skyddsglasögon med aktiebolaget Blåkläder, en ledande aktör inom arbets- och skyddskläder i norra Europa. Tillsammans med Blåkläder tar nu D&Company fram en specialanpassad kollektion av receptslipade skyddsglasögon för utsatta arbetsmiljöer.

I och med licensavtalet med Blåkläder utökar D&Company sitt produkterbjudande genom att lansera slipade skyddsglasögon för ett nytt kundsegment. D&Company är en ledande aktör inom optikproduktion och distribution i Norden och hoppas i och med det nya licensavtalet med Blåkläder ytterligare öka expansionstakten.

”Många skulle bli förvånade över hur många som behöver skyddsglasögon i någon form på arbetsplatser runtom i Norden. Hos yrkesbutikerna finns idag skyddsglasögon utan styrka, men det är inte lätt att hitta bra skyddsglasögon som korrigerar synfel hos optikerbutikerna idag. Vi är övertygade om att Blåkläder med sitt starka varumärke kommer få en framträdande plats i många optikerbutiker. Blåkläders nya serie av skyddsglasögon med styrka släpps under september 2017. Det blir en tuff kollektion som karaktäriseras av Blåkläders signum- funktion, kvalitet och design” säger Ralph Dahlin, VD på D&Company.

Om Blåkläder

Blåkläder är ett företag som utvecklar, producerar och säljer arbetskläder, handskar och skor för yrkesmänniskor med höga krav på funktion, kvalitet och design. Huvudkontor och produktutveckling finns i Svenljunga. De egenägda produktionsenheterna ligger i Vietnam samt Sri Lanka och produktionen uppgår årligen till cirka två miljoner plagg. Blåkläder är med sina 14 dotterbolag runtom i Europa och USA en av marknadens största aktörer inom arbets- och skyddskläder.

För ytterligare information, kontakta:

Ralph Dahlin, VD, D&Company Nordic AB E-post: ralph@dcompanynordic.com Telefon: +46 (0) 705 36 89 79

Anders Carlsson, VD, Blåkläder E-post: anders.carlsson@blaklader.com

D&Company Nordic AB grundades 2014 och är idag en ledande aktör på den Nordiska optikmarknaden. Genom den digitala plattformen IDUN erbjuder D&Company unika e-handelslösningar och digitala tjänster för optiker över hela Europa. D&Companys varumärkesportfölj inkluderar det egna varumärket Norr samt flera av Nordens mest kända varumärken genom licensieringsavtal, bland annat Tiger of Sweden, Efva Attling, POC och Blåkläder