Annika Söderberg lämnar vd-posten i Dacke

Annika Söderberg avgår som vd för Dacke på egen begäran. Hon kommer att arbeta kvar i bolaget i två månader eller till dess att styrelsen tillsatt en ny ledning. Annika behåller tills vidare sina styrelseuppdrag i portföljbolagen 24HR och Hansen Conference & Event.

Annika Söderberg lämnar vd-posten i Dacke

För mer information kontakta:
Stefan Eriksson, Styrelseordförande Dacke Group Nordic
e-post: stefan.eriksson@dackegroup.com, tel: 08- 412 28 72 mobil: 0708-727 554

Dackes affärsidé är att skapa avkastning på investerat kapital genom professionellt och aktivt ägande i portföljbolagen. Aktieägarvärden skapas i samband med förvärv, utveckling och försäljning av bolag. Avkastningen utgörs av resultat från bolagen samt eventuell vinst från kommande avyttringar. Under 2006 omsatte Dacke 583,7 MSEK med ett resultat på 19,5 MSEK. Certified adviser för Dacke är Remium.
Denna information skickades av Cision http://newsroom.cision.com
Följande filer finns att ladda ned:
http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=531543&fn=wkr0001.pdf Annika Söderberg lämnar vd_posten i Dacke