Däckia lanserar e-handelslösning inför sommarsäsongen

Report this content

Däckservicekedjan Däckia erbjuder nu utökad service via sin nya butik på Internet, www.dackia.se. Satsningen på e-handel vänder sig i första steget till privatpersoner och småföretagare som i nätbutiken enkelt kan hitta rätt däck och dimension, beställa däcken och boka montering på sin Däckiaverkstad. Senare skall även företagskunder kunna lägga order via Internet.

– Vi hoppas att många ska upptäcka och använda sig av den här lösningen nu när vi går in i den intensiva sommarsäsongen. De flesta bilägare har nog erfarenhet av svårigheter med att nå sin däckverkstad för att köpa däck i samband med den rusning som infinner sig när ”alla” samtidigt kommer på att det är dags att byta till sommar- eller vinterdäck. De som i stället använder vår e-handelslösning kommer att kunna ordna allt detta i lugn och ro och med ett mycket lägre stresspåslag, säger Gunnar Ericson, marknadschef på Däckia.

E-handelslösningen är baserad på Enfernos e-handelstjänst STORM.

– Vi erbjuder kundanpassade e-handelslösningar till företag där e-handel är en mycket viktig säljkanal. STORM är byggd för att klara djup integration mot bakomliggande producenter och leverantörer av varor samt integration mot till exempel affärssystem, säger Peter Svanfeldt, VD på Enferno.

För ytterligare information, kontakta:

Gunnar Ericson, Marknadschef Däckia AB. Tel: +46 70 637 97 66. E-post: gunnar.ericson@dackia.se

Peter Svanfeldt, VD Enferno AB. Tel: +46 70 453 54 00. E-post: peter.svanfeldt@enferno.se

Fakta om Däckia:
Däckia är en av Sveriges största däckservicekedjor och vänder sig till privatpersoner och företag runtom i Sverige. Kedjan med 80 Däckiaverkstäder och 80 samarbetspartners sträcker sig från Ystad till Kiruna.

Fakta om Enferno:
Enferno erbjuder konsultation och system för avancerad e-handel, med hög grad av integration.
Bakom Enferno står en grupp erfarna personer som framgångsrikt byggt upp såväl stora e-handelsverksamheter som avancerade e-handelsplattformar. Personalen består vidare av högt kvalificerade systemdesigners och systemutvecklare med lång erfarenhet av plattformsutveckling och systemintegration.

Taggar: