Nu går vi vidare- vi ansluter nu Gamla och Nya Käringberget i Leksand och Nyheden i Rättvik.

Vår fiberkampanj har nu varit i gång någon månad och vi börjar se resultatet av våra säljinsatser. Glädjande nog är intresset stort och i några områden kan vi redan nu övergå till installationsfasen.

Vi är väldigt glada för att intresset för en fiberanslutning till Dala Energi Fibernät har varit så stort.
Tack vare den positiva responsen kan vi nu påbörja anslutning och byggnation av fibernätet i Gamla och Nya Käringberget i Leksand samt i Nyheden i Rättvik.

-Det här visar att vi är på rätt väg med vår fibersatsning - att erbjuda fiberanslutning till fastighetsägare runt om i våra kommuner säger Kent Byman, marknadschef på Dala Energi.

-En av anledningarna till det stora intresset kan vara att den nya tekniken fått ett allt större genomslag bland boende och företagare samt att man också ser fördelarna med en fiberanslutning till sin fastighet. Dessutom har vi i vårt kampanjerbjudande kunnat föreslå flera olika betalningsalternativ som också kan ha varit en bidragande orsak. Jag tror också att man värdesätter att vi är lokala, finns nära till hands och arbetar för bygdens utveckling fortsätter Kent Byman.

Med fibernät installerat uppgraderas fastigheten för framtiden och ger dig tillgång till bland annat en överlägsen kommunikationsteknik som skapar möjligheter – och sänker dina kostnader. När fibern är installerad kan du sänka dina kostnader för telefoni, TV och bredband med upp till 30 procent (källa: Post- och Telestyrelsen). Investeringen blir intjänad inom några år och fastigheten ökar i värde.

Det finns många fördelar med fiber som inte bara berör TV, telefoni och internet. Det handlar också om ett växande antal av tjänster som underlättar din vardag, som vård, larm, bevakning och mycket mer. Dala Energi erbjuder också lokala bredbandsleverantörer i tjänsteutbudet.

Nu fortsätter vår fiberkampanj
Vi fortsätter vår fibersatsning och kommer att rulla ut område för område där vi erbjuder en anslutning till Dala Energi Fibernät.
Håll utkik efter när vi knackar på din dörr!

Kontaktpersoner:
Kent Byman, Marknadschef
Tel: 0247-738 49 Mobil: 076-525 49 49

Henrik Bernhardsson, Fibernätschef

Dala Energi är en regional leverantör av el, värme och fibernät. Vi erbjuder lösningar inom energi och digital kommunikation som hjälper människor och företag att leva och utvecklas i vår bygd på ett enkelt, effektivt och hållbart sätt. Vårt fokus ligger på att leverera en kundupplevelse som är lite mer och genom att satsa vidare på våra fokusområden Kund-Medarbetare-Hållbarhet och Ekonomi hoppas vi att vi når vår vision: Tillsammans för bygdens bästa investering. Dala Energi-koncernen omsätter 300 Mkr och har ca 33 000 kunder. Tillsammans är vi ca 74 medarbetare och finns idag med verksamhet i Rättvik, Leksand, Gagnef och Säter. Ett ägande i Dala Energi är ett ägande i en lokal drivkraft med syfte att ge ekonomisk avkastning, en sund samhällsutveckling och en hållbar miljö. 3 500 privata aktieägare och tre kommuner; Leksand, Rättvik och Gagnef gör detta möjligt. Dala Energi AB (publ) finns noterade på den alternativa aktiemarknaden. Om du vill köpa eller sälja bolagets aktier gör du det på www.pepins.se eller ring 08-673 17 90.