Anders Grånäs blir ny vd för Dalarnas Försäkringsbolag

Dalarnas Försäkringsbolags styrelse har utsett Anders Grånäs till ny vd för Dalarnas Försäkringsbolag. Anders Grånäs tillträder den 1 februari 2012 och kommer närmast från den danska fonden Via Venture Partners.

Anders Grånäs har bakgrund som riskkapitalist inom teknikinvesteringar. Han har tidigare verkat hos Investor Growth Capital och Industrifonden och kommer närmast från rollen som Partner på den danska fonden Via Venture Partners. Han har de senaste 15 åren medverkat till att finansiera och utveckla ett 20-tal bolag som aktiv ägar- och styrelserepresentant. Anders Grånäs har brett intresse och kunnande om finansiella marknader och erfarenheten att utveckla bolag i tidiga faser har gett honom god insikt om ekonomi och riskhantering för såväl småföretag som privatpersoner. Anders Grånäs är civilingenjör i teknisk fysik från Uppsala samt har en MBA från Stanford University.

Visitkort för Anders Grånäs
Född:
1966
Familj: Sambo och tre barn
Bor: Just nu i Danderyd men flyttar till Dalarna i vinter.
Intressen: Motion i olika former, gärna längdskidåkning eller löpning, samt resor.
Bakgrund: Är uppväxt i Västmanland, i Norberg och Surahammar, och har föräldrar och syskon boende i Dalarna.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Maria Engholm, styrelseordförande Dalarnas Försäkringsbolag
E-post: maria.engholm@triplesteelix.se

Anders Grånäs, tillträdande vd Dalarnas Försäkringsbolag
E-post: anders@granasab.se

Dalarnas Försäkringsbolag är ett av 23 lokala och kundägda länsförsäkringsbolag som samverkar genom det gemensamt ägda Länsförsäkringar AB. Vi erbjuder ett brett utbud av försäkringar och banktjänster för privatpersoner, företag och lantbruk i Dalarnas län. Dalarnas Försäkringsbolag, med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung, har idag ca 159 000 kunder och 250 medarbetare. Samtliga bolag inom länsförsäkringsgruppen är miljöcertifierade enligt ISO 14001.

Taggar: