DalsSpira är nu rikstäckande getmjölksleverantör till ICA

DalsSpira Mejeri AB har slutit nytt avtal med ICA. Det nya avtalet innebär att DalsSpiras getmjölksprodukter kan beställas från alla ICA-affärer i hela Sverige.

DalsSpira har sedan tidigare avtal med ICA om distribution av getmjölksprodukter i södra och mellersta Sverige. Det nya avtalet innebär att DalsSpira nu når ICA-butiker i norra Sverige som kan beställa hem getmjölk och getyoghurt. DalsSpira har ett butikspackavtal med ICA som täcker hela landet, det betyder att alla produkter packas på beställning till respektive ICA-butik. Genom dessa avtal har DalsSpira, från juni 2015, ökat antalet ICA-butiker som beställer regelbundet från ca 10 butiker till nu 50 butiker. Det senaste avtalet gav DalsSpira tillgång till ca 100 butiker, totalt finns det ca 1470 ICA-butiker i landet som nu kan köpa DalsSpira-produkter.

För frågor om bolaget, vänligen kontakta:
Telefon: 076-33 60 556

Om DalsSpira Mejeri AB
DalsSpira mejeris affärsidé är att erbjuda lokalproducerade get- och komjölksprodukter med god smak och unika egenskaper. Med DalsSpiras produkter kan alla konsumenter göra ett val som känns bra i magen. DalsSpira mejeri värnar om djur, människor och landskap.

DalsSpira Mejeri – det känns bra i magen

DalsSpira Mejeri AB (publ)
Rännelanda skola 6
458 96 HÖGSÄTER
E-post: info@dalsspira.se

Hemsida: www.dalsspira.se

Om oss

Dalsspira bedriver mejeriverksamhet. Bolaget ska vara det självklara valet för konsumenten av svenska getmjölksprodukter samt även erbjuda lokalt producerad komjölk från gårdar som ligger i mejeriets närområde.