DalsSpira Mejeri AB: Sista dagen för teckning av aktier

DalsSpira Mejeri AB genomför nu en nyemission för att finansiera byggande av en betydligt större mejerianläggning i Färgelanda. Mejeriet skall förse Sverige med svensk färsk getmjölk och framförallt västra Sverige med närproducerad komjölk. Det finns en stor efterfrågan på båda dessa produkter då DalsSpira är den enda svenska leverantören av getmjölksprodukter och det finns ingen i vårt område idag som förser den lokala marknaden med närproducerad komjölk. Närproducerad mjölk har varit mycket i debatten under senaste året då svenska mjölkbönder inte fått tillräckligt med betalt för mjölken de levererar. DalsSpira kan erbjuda bönderna en högre betalning och konsumenten är beredd att betala ett högre pris per liter mjölk om de kan vara säkra på att det gynnar bönderna, svensk landsbygd och att man vet att produkterna är garanterat svenska. Ett tydligt exempel på det sista är Värmlandsmejeriet som började leverera mjölk för någon vecka sedan och redan har kapacitetsbrist.

Igår presenterade VD Malin Jakobsson och styrelseledamot Hans Jacobsson bolaget på Aktiespararnas Stora Aktiedag i Göteborg. Presentationen kan ses på: http://www.aktiespararna.se/aktiviteter/Evenemang-2015/Websandning/Sal-E2/

Representanterna från DalsSpira fick även möjlighet att delta i podden BakomBörsen, klicka nedan för att lyssna på den: https://soundcloud.com/bakomb-rsen/final-dalsspira

DalsSpira mejeri är Sveriges enda producent av getmjölk som säljs i livsmedelsbutiker runt om i Sverige. Genom centrala avtal med bland annat ICA och regionala avtal med COOP distribueras getmjölken till stora delar av landet redan idag.

Komjölk kommer att kunna levereras under våren 2016 till butiker i framförallt västra Sverige. Med den ökade efterfrågan vi idag ser i samhället finns stora möjligheter att DalsSpira kommer att leverera betydligt större volymer komjölk än vad som budgeterats, säger VD Malin Jakobsson.

För de som vill vara med i emissionen så är sista dagen för teckning av aktier idag, tisdag den 24 november.

För frågor om nyemissionen och bolaget, vänligen kontakta:
Telefon: 076-33 60 556

Om DalsSpira Mejeri AB
DalsSpira Mejeri har tidigare varit ett mejeri för ost, mjölk och yoghurt på getmjölk. Affärsidén är att tillgodose en växande marknad av mjölk och yoghurt till framförallt de som inte kan dricka komjölk. Genom uppförande av en ny produktionslina i nya livsmedelsgodkända lokaler ska bolaget kunna producera traditionella komjölkprodukter för västsvenska marknaden.

DalsSpira Mejeri AB (publ)
Rännelanda skola 6
458 96 HÖGSÄTER
E-post: info@dalsspira.se
Hemsida: www.dalsspira.se

Om oss

Dalsspira bedriver mejeriverksamhet. Bolaget ska vara det självklara valet för konsumenten av svenska getmjölksprodukter samt även erbjuda lokalt producerad komjölk från gårdar som ligger i mejeriets närområde.