• Dalsspira/

Dalsspira mejeri AB tillförs 0,2 mSEK genom aktieteckning via inlösen av teckningsoptioner

Dalsspira Mejeri AB har gjort en överenskommelse med en innehavare av teckningsoptioner utgivna under 2015 om inlösen av optioner under augusti 2017. Totalt kommer 24.000 nya aktier att emitteras, vilket tillför Bolaget ca 0,2 mSEK.

Dalsspira mejeri AB ökar därmed aktiekapitalet med 7.200 SEK. Efter ökningen uppgår aktiekapitalet till 887.274 SEK och antalet utestående aktier till totalt 2.873.250 aktier.

Optionerna har en teckningskurs om SEK 8,40 per aktie och aktieteckning skall ske senast 31 augusti 2018. Genom teckningen har 144.000 av 215.000 utgivna optioner utnyttjats. Det är styrelseordförande Hans Jacobsson som via optionslösen tecknat aktierna. Hans Jacobsson kommer att delvis finansiera köpet genom försäljning av befintliga aktier.

Denna information är sådan information som Dalsspira mejeri AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 augusti 2017.