Klarläggande om antalet aktier efter registrering av nyemission

Den publika emissionen som DalsSpira genomförde i november 2015 omfattade 1 000 000 aktier med en tilläggsoption för styrelsen att vid överteckning utöka emissionen med maximalt 500 000 aktier. I emissionen tecknades totalt 1 127 937 aktier, motsvarande 9 023 496 SEK fördelat på 442 investerare. Med anledning av det stora investeringsbehovet i ny mejerianläggning som bolaget står inför valde styrelsen nyttja övertilldelningsoptionen. Det innebär att bolaget idag har totalt 2 813 250 aktier. Aktiekapitalet har därmed ökat från 506 100 kronor till 844 074 kronor genom emissionen.

Antalet aktier är de som registrerats i emissionen hos Bolagsverket och skiljer sig något från det pressmeddelande om utfallet som presenterades i anslutning till att emissionen avslutades den 27 november 2015.

Telefon: 076-33 60 556

Om DalsSpira Mejeri AB

DalsSpira mejeris affärsidé är att erbjuda lokalproducerade get- och komjölksprodukter med god smak och unika egenskaper. Med DalsSpiras produkter kan alla konsumenter göra ett val som känns bra i magen. DalsSpira mejeri värnar om djur, människor och landskap.

DalsSpira mejeri – det känns bra i magen

DalsSpira Mejeri AB (publ)

Rännelanda skola 6

458 96 HÖGSÄTER