Nysatsning - Dalsspira lanserar yoghurt i 2 goda smaker!

Dalsspira fortsätter sin expansion och lanserar nu även yoghurt - en mild naturell och en mild vaniljyoghurt - gjord av 100% närproducerad komjölk från våra gårdar.

Lanseringen planeras till vecka 37 och försäljning kommer initialt att ske regionalt i Dalsspiras ca 70 butiker i Bohuslän och Dalsland. Faller lanseringen väl ut är målsättningen att erbjuda yoghurten även nationellt. Omsättningsmässigt förväntas yoghurten bli den största produkten efter mjölken.

Sedan tidigare levererar Dalsspira mjölk, grädde, crème fraiche, ost och glass baserat på komjölk regionalt i Bohuslän och Dalsland. Nationellt finns Dalsspira representerat med sitt getmjölkssortiment inom ost, mjölk och yoghurt. Lanseringen av yoghurt baserat på komjölk ökar mejeriets kapacitetsutnyttjande ytterligare vilket är positivt för lönsamheten.

”Genom att öka produktsortimentet får vi ett bra basutbud för att kunna ta ökade marknadsandelar och nå fler butiker. Jag hoppas snart kunna presentera ytterligare produkter som vi för närvarande utvecklar”, säger Malin Jakobsson, VD på Dalsspira Mejeri AB.

Denna information är sådan information som Dalsspira mejeri AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 augusti 2017.