Utökat samarbete med ICA

DalsSpira Mejeri AB har utökat avtalet med ICA om distribution av getmjölksprodukter. Avtalet innebär att DalsSpira levererar butiksförpackat till ICA:s centrallager i Västerås och Borlänge. Det gör att DalsSpiras getprodukter nu kan levereras till Örebro, Gävle Arboga, Eskilstuna, Enköping, Jokkmokk, Idre och många fler butiker längre norr ut än tidigare varit möjligt. Sedan tidigare levererar DalsSpira till ICA:s centrallager i Kungälv, Helsingborg och Stockholm. Nu väljer ICA att utöka samarbetet genom att ta in DalsSpira även på lagren i Västerås och Borlänge.

”Genom det utökade avtalet med ICA kommer vi att nå ut till ett stort antal butiker som vi tidigare inte kunnat leverera till på ett kostnadseffektivt sätt. Att finnas tillgängliga i butikerna är en förutsättning för att vi ska kunna nå våra ambitiösa tillväxtmål”, säger DalsSpiras VD Malin Jakobsson. ”Samtidigt visar ICA:s vilja att utöka distributionsmöjligheterna för oss att de är nöjda med de volymer vi levererar och att de tror på en fortsatt ökning av efterfrågan på getmjölksprodukter.”

Bolaget satsar mycket på att komma ut i fler och fler butiker över landet för att visa konsumenterna fördelarna med getmjölk, DalsSpira är det enda mejeriet som distribuerar getmjölksprodukter i större omfattning till livsmedelsbutiker i Sverige. Målet är att ha rikstäckande distribution hos de större distributionskedjorna.

Under våren 2016 ska DalsSpira även börja leverera närproducerad komjölk till livsmedelsbutiker i västra Sverige. En investering i en ny mejerianläggning planeras att under våren 2016. För att finansiera investeringen genomför nu bolaget en nyemission med efterföljande notering på AktieTorget.

För frågor om nyemissionen och bolaget, vänligen kontakta:

Telefon: 076-33 60 556

Om DalsSpira Mejeri AB

DalsSpira Mejeri producerar hälsosamma getmjölksprodukter så som mjölk, yoghurt och ost. Till våren 2016 slår DalsSpira även upp portarna för produktion av lokalt producerad komjölk från gårdar i mejeriets närområde. Affärsidén är att erbjuda konsumenter svenska närproducerade ko- och getmjölksprodukter som gör att det känns bra i magen.

DalsSpira Mejeri AB (publ)

Rännelanda skola 6

458 96 HÖGSÄTER