Bokslutskommuniké

• Nettoomsättning uppgick till 137,3 (3,1) Mkr
  • Resultat per aktie uppgick till  -16,13 (-8,82) kr
  • Kassaflödet uppgick till -471,1 (406,6) mkr
  • Sovringsverket togs i bruk i april och den kommersiella produktionen startade
  • Uppdatering av mineralreserven visade en ökning med 6,9 miljoner ton till 35,1 miljoner ton, vilket gör att gruvans livslängd ökar med ca 2 år till totalt ca 15 år.
  • En nyemission i mars tillförde bolaget 103,5 Mkr
  • Åtgärdsprogram initierat för ökad driftklarhet och ökat utbyte
  • 233 kton färdiga produkter levererades

Väsentliga händelser efter periodens utgång

• Styrelsen har beslutat att, under förutsättning av extra bolagsstämmas godkännande, genomföra en till fullo säkerställd företrädesemission om 211 miljoner kronor före emissionskostnader.