Förlängning av waivers och bryggfinansiering

Dannemora Mineral AB har kommit överens med obligationsinnehavarna i Dannemora Minerals obligationslån (ISIN NO 0010601198) om att förlänga de temporära undantagen (så kallade waivers) från räntebetalningen om USD 7,05 miljoner per den 22 mars 2014, från räntebetalningen per den 22 september 2013 samt från villkoret som stadgar en minsta kassabehållning om 50 miljoner kronor, till den 9 maj 2014.

Dannemora Magnetit AB (ett dotterbolag till Dannemora Mineral AB) har kommit överens med obligationsinnehavarna i Dannemora Magnetits obligationslån (ISIN NO 0010700313) om att skjuta fram förfallodagen för bryggfinansieringen ytterligare till den 9 maj 2014.

För ytterligare information kontakta:

Ralf Nordén, vd och koncernchef
telefon 070 9374 891
ralf.norden@dannemoramineral.se

Niklas Kihl, ekonomi- och finanschef
Telefon 0295 - 24 44 20, 0730 797 363
niklas.kihl@dannemoramineral.se

Dannemora Mineral AB är ett gruv- och prospekteringsbolag, vars huvudsakliga verksamhet är gruvdriften i Dannemora järngruva. Bolaget avser att genom prospektering öka järnmalmsbasen lokalt och regionalt.Bolagets viktigaste tillgång är järnförekomsterna i Dannemoragruvan och verksamheten riktas för närvarande i huvudsak mot brytningen av dessa.

Bolaget är noterat på NASDAQ OMX First North, Stockholm och Oslo Axess. Bolagets Certified Advisor på First North är Remium Nordic AB.

Bolagets oberoende kvalificerade person är bergsingenjör Thomas Lindholm, Geovista AB, Luleå. Lindholm är kvalificerad som Kompetent Person på det sätt som definieras i JORC-koden baserat på utbildning och erfarenhet av prospektering, gruvdrift och uppskattning av mineralresurser för järn, bas- och ädelmetaller.