Godkännande av prospekt

GODKÄNNANDE AV PROSPEKT

Med hänvisning till pressmeddelande från Dannemora Mineral den 16 mars 2012 avseende genomförd riktad nyemission:

Antalet aktier har ökat till 15 350 400 fördelat på 14 160 400 aktier av serie B samt 1 200 000 aktier av serie A, båda med ett kvotvärde om 0,16 kronor. Totalt aktiekapital efter nyemissionen uppgår till 2 457 664 kronor. Kapitalökningen har registrerats hos Bolagsverket.

Det norska Finanstilsynet har den 25 april 2012 godkänt upptagande till handel prospekt avseende upptagande till handel på Oslo Axess av 1 500 000 nya aktier av serie B i Dannemora Mineral emitterade genom en riktad nyemission den 15 mars 2012. Den riktade nyemissionen genomfördes till en teckningskurs om 69,00 SEK per aktie.

Prospektet finns tillgängligt på bolagets hemsida www.dannemoramineral.se samt på bolagets rådgivares hemsida www.first.no och www.swedbank.no. Prospektet kan också beställas utan kostnad från Dannemora Mineral AB, Svärdvägen 13, 182 33 Danderyd samt från Swedbank First Securities AS, Filipstad Brygge 1, N-0115 Oslo, Norway.

Upptagande till handel på Oslo Axess förväntas ske den 26 april 2012.

Pressmeddelandet kan laddas ned från nedanstående länk: