Danske Bank topprekryterar från internationella och svenska banker

Danske Bank fortsätter att vässa sin analysverksamhet och topprekryteringar nu tre aktieanalytiker. Johan Dahl och Viktor Högberg börjar efter årsskiftet och Andreas Håkansson som är en av nordens ledande bankanalytiker börjar under första halvåret 2019.

Danske Bank har med sin långsiktiga tillväxtstrategi stärkt sin position som en av de fem största bankerna i Sverige. En strategi som även har gynnat banken som arbetsgivare, då starka namn med spetskompetens söker sig till banken.

Andreas Håkansson är en av nordens ledande bankanalytiker och har en gedigen kunskap och erfarenhet, såväl internationellt som nationellt. Han har haft flera ledande positioner inom aktieanalys på bland annat UBS, Credit Suisse och Exane BNP Paribas, där han också varit topprankad de senaste åren.

Johan Dahl har tidigare arbetat som analyschef på Erik Penser Bank och kommer närmast från SEB Equities där han har varit ansvarig för småbolagsprodukten. Johan kommer att stärka bankens redan ledande position inom småbolagsanalys. Viktor Högberg som tidigare har arbetat på Remium kommer närmast från Pareto. Viktor kommer att stärka upp Danske Banks analys inom telekom, media och teknologi.

- Vi är väldigt glada över att vi lyckats rekrytera den här mycket kompetenta trion. De kommer med sin erfarenhet inom sina respektive områden stärka vår analysverksamhet ytterligare och guida våra kunder till ännu bättre beslut, säger Mattias Pap De Pestény, aktiechef Danske Bank Sverige.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Pap De Pestény, aktiechef, Danske Bank Sverige 08-568 80 567, pap@danskebank.se
Anna Sundblad, presschef, Danske Bank Sverige 070-644 01 40, anna.sundblad@danskebank.se