DF Certifiering deltar på IT Support summit 2012

Under två dagar – 3-4 oktober – samlas 2000 kollegor på Kistamässan för att diskutera de senaste nyheterna och trenderna inom supportområdet. På tre scener presenteras praktiska erfarenheter och inblick i olika supportverktyg. Experter inom alla delar av verksamhetsområdet kommer att diskutera metoder och processer för support.

Alla DF-medlemmar får 30% i rabatt på inträdet och i år har DF Certifiering valt att sponsra mässan och kommer även att ha en monter.

- Det känns som ett utmärkt sätt att träffa kunder, kollegor och leverantörer, säger Anna Svartbo Lundquist som är marknadschef på DF Certifiering och fortsätter:

- Att ha en riktigt effektiv och serviceinriktad supportorganisation är en konkurrensfördel. Vi vill visa vad ITIL kan bidra till när man söker struktur och ordning och välfungerande it-processer. Vi finns tillgängliga för frågor och diskussioner, också om möjligheten att bli en ackrediterad utbildningsorganisation för ITIL.

Representanter för DF Certifiering kommer att finnas på plats under hela mässan.

Dataföreningen är en oberoende intresseorganisation för yrkesverksamma inom IT-branschen. Antalet medlemmar är cirka 20 000. Föreningen bedriver sin verksamhet i kretsar och nätverk i hela landet. Dataföreningen har tre dotterbolag, vars verksamheter är inriktade på kompetensutveckling: DF Certifiering, DF Kompetens samt Dataföreningen i Sverige Service AB. Mer information finns på www.dfs.se.