Daydream Software AB (publ) Daydream har valt nya styrelseledamöter samt utsett Peter Levin till ny styrelseordförande I samband med en extra bolagsstämma den 4 augusti har Daydream Software AB valt Peter Levin, Fredrik Malmberg och Håkan Persson till nya styrelseledamöter samt Fredrik Linton, Ledstiernan, till styrelsesuppleant. Styrelseledamöterna Dennis Jensen, Bjarne Bergman och Kenneth Holmlund avgick ur styrelsen på egen begäran. Gunnar Nilsson och Fredrik Nygren kvarstår i styrelsen. Peter Levin har valts som ny styrelseordförande. Peter Levin, med ca 18 års erfarenhet från spel- och underhållningsbranschen, idag VD i Pan Vision AB, har haft flera ledande positioner inom multimedia- och spelbranschen, bl.a. som VD i Bonnier Multimedia och Electronic Arts Nordic. Övriga uppdrag är att vara styrelseledamot i Pan Vision AB, Byteblaze AB, O-listenoterade Boss Media AB (publ) och Interactive Software Federation Europé samt styrelseordförande i MDTS Swedish Trade Association. Peter har tidigare även varit styrelseordförande i Bonnier Multimedia A/S och Digital Illusions AB. Fredrik Malmberg har mer än 25 års erfarenhet från spelutvecklingsbranschen, bl.a. som grundare och styrelseledamot i Paradox Entertainment AB (publ) med särskild fokus på varumärkesportföljen och förhandlingar kring licensieringar av immaterialrättigheter. Tidigare var Fredrik VD för Target Games AB under 19 år och ansvarade för uppbyggnad av Target Games Interactive som sedermera köptes ut och döptes om till Paradox Entertainment AB. Håkan Persson, idag VD (avgående) för O-listenoterade Aspiro, har över 15 års samlad branscherfarenhet från IT och Telekom, bl.a. som affärsområdeschef på AU-system, numera Teleca. Håkan har även en lång bakgrund inom Telia vad gäller mobila tjänster, bl.a. som ansvarig för uppstart av Telias mobiltelefoni i Danmark och Telias mobila portal Speedy Tomato. För ytterligare information kontakta: Peter Levin Ordförande, Daydream Mobil: 0730-41 63 93 e-post: peter.levin@daydream.se Besök även : www.daydream.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/04/20040804BIT00140/wkr0001.pdf