Daydream ingår avtal om global distribution och försäljning av mobilspelet Mastermind till ett värde av minimum 450.000 euro

Daydream ingår, via sitt danska bolag Kidz Wireless, avtal med IRM LTD (UK) kring global försäljning och distribution av mobilspelet Mastermind tm. Daydream får genom avtalet rätt till utveckling och försäljning av mobilspel baserade på det klassiska spelet Mastermind från Invicita LTD. Invicita har utvecklat och sålt Mastermind brädspel under de senaste 30 åren. Avtalet innebär att IRM marknadsför och säljer Mastermind som mobilspel under de nästkommande 4 åren. Avtalet, som är baserat på en vinstandelsmodell, gör att Daydream är garanterade 450.000 euro, men beloppet kan bli högre. Daydreams VD Mads Jørgensen säger: “Vi på Daydream är glada över att det redan nu visar sig att köpet av Kidz Wireless var rätt. Avtalet med IRM är riktigt bra och visar ännu en gång att Daydreams nya strategi och fokusering på mobiltelefonspelmarknaden är riktigt. Mastermind blir ett viktigt varumärke för Daydream som vi är stolta över och som ekonomiskt kan bli helt rätt. Vi tror starkt på samarbetet och möjligheterna med IRM som partner.” Managing Director, IRM Bruce Vanderberg säger: “I den lukrativa världen av mobilt spelande, så är det de enkla och vardagliga spelen såsom Tetris och Vem Vill Bli Miljonär som har visat sig vara de återkommande succéerna, detta i kombination av intuitivt spelförfarande och enkelhet. Mastermind är verkligen ett klassiskt vardagligt och enkelt spel. Det har presterat stabilt resultat under senaste 30 åren (det har sålt över 60 miljoner enheter i världen) och passar perfekt som mobilspel. Vi är väldigt glada över att ha fått möjligheten att ta denna mobila produkt till marknaden, och även över vårt partnerskapet med Daydream.” För mer information, kontakta VD, Mads V Jörgensen, tel mobil +45 2949 2800 eller email: mads.jorgensen@daydream.se eller För mer information, kontakta Managing Director IRM, Bruce Vanderberg, tel mobil +44 78997 91726 eller email: bvandenberg@irm.tv