Daydream tecknar avtal värt ca 20 MSEK.

Daydream tecknar avtal värt ca 20 MSEK. Daydream Software AB har tecknat avtal med den amerikanska förläggaren, Conspiracy Entertainment Corp. Utvecklingsuppdraget, som gäller ett spel, är förfinansierat och riktas i första hand mot de tre ledande spelkonsollerna, Xbox®, Playstation® och Gamecube(TM). Avtalet sträcker sig 14 månader och kommer att påbörjas under fjärde kvartalet 2002. - Detta är ytterligare ett avtal som stöder vår nya affärsmodell, vilket innebär att vi sänker de finansiella riskerna och snabbare kan nå lönsamhet, säger Daydreams VD Leif Danielsson. Conspiracy Entertainment Corporation grundades 1997 i Century City, Californien. Har som mål att bli en världstäckande förläggare. Tecknade bl a under våren ett treårigt distributionsavtal med Vivendi Universal Games. Daydream är en koncern som utvecklar interaktiv underhållning, innovativa teknologier och tjänster vilka är upplevelsebara, distribuerbara samt betalbara via Internet och andra digitala media. I Daydream Software AB ingår dotterbolagen Daydream Technology och Daydream Ventures. Daydream Software AB är noterat på OM Stockholms börsens O-lista. Leif Danielsson, vd för Daydream, tel. 090-70 66 70, mobil 070-525 62 02 eller e-post; leif.danielsson@daydream.se Besök även : www.daydream.se www.conspiracygames.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/22/20020822BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/22/20020822BIT00740/wkr0002.pdf