E-game AB utvecklar spel för Pepsi

E-game AB utvecklar spel för Pepsi E-game AB, dotterbolag i Daydream-koncernen tecknar avtal med Pripps om att utveckla ett spel inför den riksomfattande Pepsi-kampanj som startar i vår. "Det pratas mycket om spel och underhållning över Internet, men det finns få seriösa och duktiga leverantörer. Vi sökte en innehållsleverantör och efter en noggrann urvalsprocess anser vi oss ha funnit det hos E-game", menar Ulrika Ferell, mediachef på Pripps. Johan Nilsson, VD för E-game ser fram emot samarbetet med Pepsi. "Pepsi är ett varumärke som satsar hårt på nya fräscha idéer och arbetar aktivt med att synas där målgruppen finns. Det här blir vår första kampanj där spelet integreras i kundens media-mix även utanför Internet. Det här innebär att reklambyråer och marknadschefer på ett internationellt plan kommer att få upp ögonen för oss och det vi gör." Daydream är en koncern som utvecklar interaktiv underhållning, innovativa teknologier och tjänster vilka är upplevelsebara, distribuerbara samt betalbara via Internet och andra digitala media. I Daydream ingår dotterbolagen Daydream Technology, Daydream Entertainment och Daydream Ventures. Daydream Software AB är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Leif Danielsson, VD för Daydream, tel. 090-70 66 70, mobil 070-525 62 02 eller mail, leif.danielsson@daydream.se Besök även: www.daydream.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/09/20010209BIT00210/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/09/20010209BIT00210/bit0002.pdf