En miljon exemplar av Ski-Doo X-Team Racing levereras i Tyskland

En miljon exemplar av Ski-Doo X-Team Racing levereras i Tyskland Daydream Software AB och dess tyska samarbetspartner NHS AG har avtalat om en B2B (business-to-business) lösning med det ledande varumärket nutella. Samarbetet avser en samdistribution av en miljon Ski-Doo X-Team Racing demo CD- ROM skivor. CD-skivorna kommer att placeras på insidan av nutellaburkens lock. Kampanjen startar under oktober månad 2001. - Innovativa marknadsföringsaktiviteter är något vi framhåller som viktiga ingredienser för att öka försäljningen, säger Anders Gothefors som är marknads- och försäljningschef vid Daydream Software. Tillsammans med nutella når vi dessutom rätt målgrupp. Kort om NHS AG NHS AG är en ledande mjukvarupublicist i tysktalande territorier. The Agency for Creative Marketing, som hör till en av Tysklands största marknadsföringsbyråer, har c:a 300 anställda på 7 platser (Essen, Berlin, Hamburg, München, Cologne, Düsseldorf och Oslo). Genom sin nära relation till Xtend New Media, vars fokus ligger på 'eBuisiness' och multimedia, kan NHS AG erbjuda sina klienter hela spannet av marknadsföringstjänster, från traditionell marknadsföring till kompletta multimedie- och interaktiva lösningar. SKI-DOO är ett registrerat varumärke som tillhör Bombardier Inc., och används med tillstånd av Daydream Software AB. nutella är ett registrerat varumärke som tillhör FERRERO. Daydream är en koncern som utvecklar interaktiv underhållning, innovativa teknologier och tjänster vilka är upplevelsebara, distribuerbara samt betalbara via Internet och andra digitala media. I Daydream Software AB ingår dotterbolagen Daydream Technology, Daydream Entertainment och Daydream Ventures. Daydream Software AB är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Leif Danielsson, vd för Daydream, tel. 090-70 66 70, mobil 070-525 62 02 eller e-post; leif.danielsson@daydream.se Besök även: www.daydream.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00350/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/03/20011003BIT00350/bit0002.pdf