Premiär för Ski-Doo X-Team Racing

Premiär för Ski-Doo X-Team Racing Börsnoterade Daydream Software AB, presenterar den 16 februari kl 11.00 en demoversion av spelet Ski-Doo X-Team Racing. Ski-Doo X-Team Racing är ett racingspel som utvecklats tillsammans med Ski-Doo Bombardier Inc, världens ledande tillverkare av snöskotrar. Ski-Doo är världens största tillverkare av snöskotrar och har idag ca 30 procent av världsmarknaden. Spelet Ski-Doo X-Team Racing bygger på företagets framgångsrika racingteam, som turnerar både i Europa och Amerika. Två av Daydreams teknologier används i spelet; Autobahn, som möjliggör online-spel, och dynamiska strukturer, som tillåter att individanpassad reklam skickas direkt till varje spelare. Racingspel i snöskotermiljö är något helt nytt, och tack vare att spelets teknologi tillåter genvägar m.m. ger det en känsla av att verkligen köra skoter på riktigt. "Ski-Doo X-Team Racing bygger på att förena verklighet och dataspel på ett så realistiskt sätt som möjligt samt att också ta tillvara de inkomstmöjligheter som våra teknologier kan inbringa med t.ex. reklam i spel", säger Leif Danielsson, VD för Daydream. Ski-Doo X-Team Racing kommer att visas vid SM i snöskotercross den 17 februari i Ockelbo, samt under ett evenemang i Florida den 24 februari. Demoversionen kommer att finnas tillgänglig på www.x-teamracing.com, samt på www.daydream.se. Daydream är en koncern som utvecklar interaktiv underhållning, innovativa teknologier och tjänster vilka är upplevelsebara, distribuerbara samt betalbara via Internet och andra digitala media. I Daydream ingår dotterbolagen Daydream Technology, Daydream Entertainment och Daydream Ventures. Daydream Software AB är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information kontakta: Leif Danielsson, VD för Daydream, tel. 090-70 66 70, mobil 070-525 62 02 eller mail, leif.danielsson@daydream.se Besök även: www.daydream.se samt www.x-teamracing.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/16/20010216BIT00290/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/16/20010216BIT00290/bit0001.pdf