Lotta Eriksson blir ny Vice VD på Daymaker.

Report this content

Hon ska leda arbetet med att utveckla Daymaker i syfte att ännu bättre hjälpa kunder att skapa en bestående förändring i kundupplevelsen!

Lotta Eriksson tar över posten som Vice VD på Daymaker.

-          ”Vi är oerhört glada över att Lotta kommer tillbaka till Daymaker.”

Efter 4 framgångsrika år på Åhléns tar nu Lotta Eriksson klivet tillbaka till Daymaker för att axla rollen som Vice VD med övergripande ansvar för den nordiska marknaden samt marknad och affärsutveckling.

”Lotta Eriksson har helt rätt profil att utveckla den kunddrivna utvecklingen av Daymaker som gagnar såväl kunder som medarbetare”. Säger, Fredrik Laurell – styrelseordförande för Daymaker

Lottas uppdrag är att leda arbetet för att skapa Daymaker 2.0 – ett Daymaker som bidrar till bättre kundupplevelse för våra kunder – på riktigt.

Lotta Eriksson: ” Det ska bli fantastiskt roligt att komma tillbaka till Daymaker. Jag har fått ovärderliga kunskaper under mina år på Åhléns där jag bla utvecklat Åhléns kundkompass – kunddrivet ledarskap med tillhörande utveckling och utbildning samt haft rollen som varuhuschef på flera av de största varuhusen. Jag förstår komplexiteten i dagens retail och vad som krävs för att skapa en bestående förändring, som kunden märker!

Jag brinner för att hjälpa Daymakers kunder att utveckla den mest effektiva modellen för att skapa förändring i kundupplevelsen, något som är helt avgörande för att överleva i dagens retail.

Lotta börjar sitt uppdrag i mitten av September.

Frågor besvaras av VD Robert Eriksson på 0705909055 eller mail robert.eriksson@daymaker.se

Om Daymaker:

Daymaker är experter på kundmötet och ledande i Norden på att mäta, analysera och hjälpa våra uppdragsgivare att förbättra sitt kundbemötande. Genom olika undersökningar och mätmetoder kan vi hjälpa våra uppdragsgivare att gå från insikter om kundmötet till fokus och konkret handling i syfte att skapa förändring. Daymaker kan hjälpa alla företag och organisationer som möter kunder, från detaljhandel och tjänsteföretag till offentlig service. Vi arbetar med kundmötet i alla olika kanaler, fysiska såväl som digitala.

Vår affärsidé: Vi vill vara den bästa rådgivaren avseende kundmötet i syfte att hjälpa våra uppdragsgivare att nå bättre affärsmässiga resultat. Varje aktivitet ska mätas och varje råd ska komma från mätresultat. För oss är det viktigt att mätresultaten verkligen används i företagen. Därför lägger vi stor vikt vid att återkoppla på alla nivåer i en organisation; från ledningsgrupp, regionchefer, enhetschefer till varje enskild medarbetare.

Kontakt och mer information:

För mer information om undersökningen kontakta

Robert Eriksson, vd Daymaker AB

070-590 90 55 / robert.eriksson@daymaker.se

Pressbilder: daymaker.se

Om Daymaker

Daymaker är experter på kundmötet. Vi hjälper företag och organisationer att mäta, analysera och förändra för att förbättra sitt kundbemötande i olika kanaler. Daymaker grundades 2004 och genomför undersökningar och rådgivning i hela Europa. Flera olika Daymakerindex har utvecklats för att ta pulsen på kundmötet. För mer information besök daymaker.se

Taggar: