Bolagsverket har registrerat aktierna i den genomförda noteringsemissionen

Idag 2015-08-26 har Bolagsverket registrerat genomförd noteringsemission. Efter registrering har Bolaget 12 452 000 stycken aktier, vara av A-aktier 1 000 000 stycken och B-aktier 11 452 000 stycken.

Bolagets aktiekapital uppgår till 622 600 SEK.

Fullständigt bolagsnamn:    Double Bond Pharmaceutical International AB
Organisationsnummer:        556991-6082
Aktiens kortnamn:               DBP B
Aktiens ISIN-kod:                 SE0007185525

För mer information kontakta:
VD – Igor Lokot

Mer om Double Bond Pharmaceutical International AB:

DBP är ett bolag med verksamhet inom läkemedelsutveckling och medicinteknik. Företaget bedriver utveckling av nya läkemedel genom bolagets drug delivery-teknologi: ZIP-deliveryTM. Den av DBP utvecklade teknologin innebär möjliggörande av målsökande tillförsel av läkemedel till specifika organ och vävnader. ZIP-deliveryTM kan förbättra de terapeutiska egenskaperna hos ett flertal läkemedel som finns på marknaden idag. Bolaget bedriver forsknings- och utvecklingsarbete i Uppsala Business Park i ett intensivt samarbete med ledande internationella akademiska institutioner och kommersiella forskningsorganisationer (CROs). DBP eftersträvar kostnadseffektiva lösningar i sin ambition om en snabb produktutveckling.

DBP