DBP skapar hemsida på kinesiska

Double Bond Pharmaceutical har nu skapat en översättning av hela företagets hemsida på kinesiska för att möjliggöra bättre förutsättningar för samarbete med företag från Kina och närliggande länder. Detta är i dagsläget unikt bland både små, medelstora och stora svenska läkemedelsbolag.

”Det glöms ofta bort att Kina är en av världens största marknader som dessutom fortsätter växa, och att det finns många som inte är helt bekväma med engelskan där, - säger Igor Lokot, VD på DBP. – Vi öppnar härmed ännu tydligare dörrar mot en stor del av asiatiska marknaden och sträcker ut handen för samarbete. Vi är dessutom så vitt vi vet det enda svenska läkemedelsföretaget som har sin hemsida på kinesiska, och det passar utmärkt till vår vision att vara strategiskt smarta, ligga i framkant i branschen och våga vara annorlunda”.

Mer info om bolaget: www.doublebp.com

DBP är ett farmaceutiskt bolag med verksamhet som inriktar sig framför allt på behandling av cancersjukdomar genom en egenutvecklad drug-delivery technologi. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug-status av European Medicines Agency (EMA) för sin första produkt, SA-033, för behandling av hepatoblastom. Double Bond Pharmaceutical har i oktober 2015 förvärvat rättigheter för Temodex – ett läkemedel registrerat i Vitryssland för behandling av hjärntumörer. Bolaget har i juli 2016 beviljats Orphan Drug-status av EMA för Temodex.