I press

Det publicerades en artikel i ”Näringsliv” om Double Bond Pharmaceutical:

Om SA-033

SA-033 är den första läkemedelskandidat som DBP har utvecklat med hjälp av sin innovativa drug-delivery teknologin BeloGal™. Genom att den innovativa formuleringen styr doxorubicin till levern ökar koncentrationen av den aktiva substansen i det önskade målorganet vilket förbättrar effektiviteten och minskar de toxiska biverkningarna som är vanliga vid systemisk (helkropp-) cellgiftsbehandling.

OM BeloGal™

BeloGal™ är DBPs innovativa drug delivery plattform som styr läkemedel till det organ var läkemedel behöver verka.

Fullständigt bolagsnamn:    Double Bond Pharmaceutical International AB
Organisationsnummer:        556991-6082
Aktiens kortnamn:               DBP B
Aktiens ISIN-kod:                 SE0007185525

För mer information kontakta:
VD – Igor Lokot

Mer om Double Bond Pharmaceutical International AB:

DBP är ett bolag med verksamhet inom läkemedelsindustri. Primärt utvecklar Bolaget läkemedel mot cancersjukdomar genom den egenutvecklade paradigmskiftande drug-delivery technologin. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug-status av European Medicines Agency för sin fösta produkt SA033.

DBP