Investeringstipset skriver om Double Bond Pharma

I och med att bolaget blir mer synligt på börsmarknaden och i bransch-specifika on-line medier har Investeringstipset intresserat sig för att intervjua företagets ledning och lista ut vad det egentligen innebär att vara investerare just i Double Bond.

”Det är roligt att flera vill vara investerare hos oss och att människor vill veta vår åsikt om börsmarknaden som sådan inom Life Science, - kommenterar Igor Lokot, VD för Double Bond Pharmaceutical AB. – Vi startar gärna fler sådana dialoger eftersom förutom våra banbrytande läkemedelsprodukter så sitter vi också på en hel del insyn i branschen och erfarenhet i hur saker och ting kring toppinnovationer och marknad fungerar”.

Läs hela artikeln här: http://investeringstipset.se/som-investerare-i-dbp-ar-du-delaktig-i-lakemedelsutvecklingen/

Mer om Investeringstipset:

Den naturliga destinationen för en som söker information och nyheter om nyemissioner, noteringar och privata investeringar. Investeringstipset låter experter från branschen ge handfasta tips till läsarna. Investeringstipset.se

Mer om bolaget: www.doublebp.com

Fullständigt bolagsnamn :      Double Bond Pharmaceutical International AB (publ)
Organisationsnummer:           556991-6082
Aktiens kortnamn :                  DBP B
Aktiens ISIN-kod :                    SE0007185525

Följ oss på LinkedIn , Facebook och Twitter !

DBP är ett farmaceutiskt bolag med verksamhet som inriktar sig framför allt på behandling av cancersjukdomar genom en egenutvecklad drug delivery-teknologi. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug-status av European Medicines Agency (EMA) för sin första produkt, SA-033, för behandling av hepatoblastom. Double Bond Pharmaceutical har i oktober 2015 förvärvat rättigheter för Temodex – ett läkemedel registrerat i Vitryssland för behandling av hjärntumörer. Bolaget har i juli 2016 beviljats Orphan Drug-status av EMA för Temodex.