Kvartalsrapport tre - 2015

Rörelseresultatet uppgick till -3,1 MSEK

Periodens resultat uppgick till -3,1 MSEK

Resultat per aktie uppgick till -0,25

Bolaget redovisar inga jämförelsetal då Bolaget är nybildat.

VD har ordet

Det tredje kvartalet inleddes med ett viktigt steg framåt i bolagets utveckling: DBP har blivit börsnoterat och genomförde en lyckad noteringsemission med täckningsgrad 227%.

Avtalen om nya vetenskapliga samarbeten tecknats, ett med Forskningsinstitutet Bioorganisk Kemi vid Vitryska National Akademin och ett annat med Forskningsinstitutet av Fysikalkemiska Problem vid Vitryska Stats Universitet och ”Unitehprom BGU”. Samarbeten omfattar tillgång till kunskap och tekniska resurser för preklinisk och klinisk läkemedelsutveckling inklusive utvecklingen av tillverknings-processer enligt GMP.

Under samma kvartal skapade vi ett otroligt starkt team inom företaget med bredaste kompetens som omfattar alla områden inom läkemedelsutveckling.

DBP presenterades internationellt på Nordic Life Science Days i Stockholm och förstärkte sitt nätverk med nya CRO och CMO. DBP presenterades också på hemmaplan i Sverige på investerarträffar i Umeå, Sundsvall och Uppsala. Dessutom etablerade företaget sin närvaro i professionella so-ciala medier som LinkedIn och Twitter.

En internationell patentansökan har lämnats in för att skydda våra produkter i enlighet med vår planering och namnet för vår drug-delivery plattform byttes till BeloGal™.

Vi har rustat upp vårt labb med avancerad forsknings- och analytisk utrustning för att slutföra utvecklingen av produktionsprocessen. Parallellt förbereder vi ett protokoll för första kliniska prövningen av vår front-produkt SA033.

Bolaget fortsätter diskussioner om potentiella samarbeten med andra läkemedelsbolag med två huvudalternativ: en utlicensering av plattformen eller en gemensam utveckling av de nya eller existerande bolagetsprodukter.

Vi är erfarna, glada och ambitiösa, vilket gör att vi siktar både högt upp och långt fram!

Igor Lokot

Översikt

FINANSIELL ÖVERSIKT KVARTAL TRE 2015
Totala intäkter uppgick till 0 MSEK
Rörelseresultatet uppgick till -3,1 MSEK
Periodens resultat uppgick till -3,1 MSEK
Resultat per aktie uppgick till -0,25
Bolaget redovisar inga jämförelsetal då Bolaget är nybildat.

KOMMANDE RAPPORTER
Bokslutskommuniké 2015     2016-02-20