Kvartalsrapport tre 2018

• Totala intäkter uppgick till 0,0 (0) MSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -2,3 (-2,9) MSEK
  • Periodens resultat uppgick till -2,3 (-2,9) MSEK
  • Resultat per aktie uppgick till -0,10 (-0,16)

Finansiell översikt 2018-01-01 – 2018-09-30

• Totala intäkter uppgick till 0,0 (0,0) MSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -8,7 (-9,6) MSEK
  • Periodens resultat uppgick till -8,9 (-9,6) MSEK
  • Resultat per aktie uppgick till -0,37 (-0,55)

Kommande rapporter

Bokslutskommuniké 2018, 2019-02-22

Delårsrapport 1 2019, 2019-05-03

Antalet aktier

Bolaget 23 686 322 aktier

Hur kan vi höja vårt redan höga tempo ännu mer?

Genom att jobba både fokuserat och diversifierat! Blanda saker som inte går att blanda. Paradoxalt? Nej, diversifieringen minskar risker och ökar kompetensen medan fokuseringen på utvalda projekt intensifierar arbetet. Kombinationen ger synergistiska effekter vilka vi behöver för att inte bara lyckas utan lyckas på det absolut mest effektiva sättet.

Helt enligt plan har vi haft mycket att göra med SI053 i Q3. Vi har avslutat den prekliniska fasen i projektet och lämnat in ansökan för protocol assistance med EMA för att finjustera vår kommande ansökan om klinisk prövning. Tillsammans med våra kollegor och partners från Minsk har vi fått beviljad ett eurasiskt patent som täcker både SI053 och Temodex, en viktig milstolpe i vårt arbete med att skydda våra produkter. Resultatet från vår MGMT studie är på väg att publiceras och det kommer att visa att samtliga patienter från Temodex studien, oavsett deras MGMT status, svarade positivt på behandlingen med Temodex – en lokal användning av temozolomid. Intresset för Temodex och SI053 har vuxit enormt; vi har fått mycket uppmärksamhet från kända KOLs, key opinion leaders, vi har signerat distributionsavtal för Latinamerika och initierat samarbete med National Institute of Health Reserach (NIHR) i Storbritannien.

Vi för också diskussioner med olika potentiella samarbetspartner om licensieringen av SI053; eftersom vi tror den kommer att bli en ”Game Changer” för behandlingen av hjärntumörer och ha högt marknadsvärde vill vi hitta de bästa villkoren vi kan för en potentiell licensiering. Eftersom licensiering i sig inte är ett huvudmål för vår verksamhet har vi tackat nej till ett par förslag, vi har andra tillgängliga finansieringsalternativ och satsar hellre på att komma vidare i utvecklingen av SI053 då varje lyckat steg i utvecklingen ökar värdet av, och intresset för, SI053. Vi fortsätter diskussioner för att se till att få de rätta villkoren för den potentiellt enda (!) kemoterapibehandlingen för en majoritet av hjärncancerpatienter.

Parallellt jobbar vi med nästa produkt – Belopenem. Marknaden för pneumoni är enorm och det finns ett stort behov av att utveckla nya produkter utan att för den skull utveckla nya antibiotiska molekyler – något som passar perfekt för vårt läkemedelsleveranssystem Belogal®. Projektet startades med ett kick-off möte i Uppsala för konsortiet där alla parter bidrog med hög kompetens och stor entusiasm för projektet.

Nästa projekt, FarmPharma, utvecklas också enligt plan. En del organisatoriska anpassningar kommer att genomföras inom kort för att kunna utveckla produkter på det mest effektiva sättet.

Både Belopenem och FarmPharma är projekt som är viktiga för samhället då de angriper problemet med antibiotikaresistens. FarmPharmas produkter kommer att bidra till minskad överanvändning av antibiotika i djuruppfödning och Belopenem kommer troligtvis fungera även mot resistenta bakterier.

Drugsson har just börjat få sina första intäkter och nu jobbar vi på att skala upp verksamheten. Fler produkter väntar på vår uppmärksamhet men det ser ut som att försäljningen av Temodex kommer att bli den största intäktskällan för 2019.

Finansiering. Vi fortsätter förhandlingar med potentiella samarbetspartner för SI053 men har även några andra alternativ för finansieringen av vår verksamhet tills avtalet är signerat.

Som vanligt är jag tacksam för förtroendet våra investerare visar oss och välkomnar alla idéer och kommentarer. Jag kommer fortsätta vara aktiv med min videoblogg och fortsätter svara på frågor från våra investerare under rubriken ”DOUBLE BOND | actual” där alla frågor kring produkter och bolaget är välkomna. Jag svarar som vanligt personligen på alla frågor framförallt på e-post inom 24 timmar (igor@doublebp.com eller tel. 0735700203). Nu kan man även följa mig på twitter: @Lokot_Igor

Denna rapport har ej granskats av bolagets revisor.

VD, Igor Lokot på uppdrag av styrelsen

Uppsala 2018-11-13

Denna information är sådan information som Double Bond Pharmaceutical International AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 november 2018.