• DBP/

Noteringsemissionen i Double Bond Pharmaceutical International övertecknad

Den 30 juni avslutades noteringsemissionen i Double Bond Pharmaceutical (DBP). Aktier för 14,7 miljoner kronor motsvarande en teckningsgrad om 227% tecknades i emissionen.

I noteringsemissionen har 1 625 000 aktier emitterats, vilket medför en höjning av DBPs aktiekapital med 81 250 kr. DBP tillförs i och med emissionen 6 500 000 kronor före emissionskostnader vilka beräknas att vara omkring 950 000 kronor. Efter genomförd emission kommer DBP ha 1 000 000 aktier av serie A och 11 452 000 aktier av serie B med ett aktiekapital på 622 600 kronor.

Med anledning av den höga teckningsgraden kan full tilldelning ej ske samt att inga garanter tilldelas aktier i emissionen. Tilldelning av aktier har beslutats av styrelsen i enlighet med vad som redovisats i memorandum, främst med syfte att få en så bred ägarbas som möjligt.

Avräkningsnotor kommer att sändas ut idag den 2 juli med likviddag den 7 juli.

Första dag för handel beräknas att vara 10 juli 2015, tidigare kommunicerat datum var 14 juli 2015.

För mer information kontakta:
VD – Igor Lokot

Mer om Double Bond Pharmaceutical International AB:

DBP är ett bolag med verksamhet inom medicinteknik och bedriver utveckling av nya läkemedel genom bolagets nya drug delivery-teknologi: ZIP-deliveryTM. Denna av DBP utvecklade teknologi innebär möjliggörande av målsökande tillförsel av läkemedel till specifika organ och vävnader. ZIP-deliveryTM kan förbättra de terapeutiska egenskaperna hos ett flertal läkemedel som finns på marknaden idag. Bolaget bedriver forsknings- och utvecklingsverksamhet i Uppsala Business Park i ett intensivt samarbete med ledande internationella akademiska institutioner och kommersiella forskningsorganisationer (CROs). DBP eftersträvar kostnadseffektiva lösningar i sin ambition om en snabb produktutveckling.