Ny presentation från Double Bond Pharma på investeringsseminarium i Stockholm 23/10

VD för Double Bond Pharmaceutical Igor Lokot ska den 23 oktober 2017 hålla en presentation på Investeringsseminarium med vinmingel på hotell Anglais, Stureplan i Stockholm den 23/10. Presentationen kommer att belysa vad det innebär att investera i bolaget och vad man ska tänka på.

”Jag välkomnar befintliga och potentiella nya investerare att lyssna på min presentation kring risker inom Life Science investeringar samt mikro- och makroperspektiv inom framtida utveckling i Life Science sektorn”, - kommenterar Igor Lokot, VD för Double Bond Pharmaceutical AB. - Vad kommer att hända i Pharma industrin på kort och långt sikt och var ligger risker och vinstpotential – det är något många undrar över och nu vill jag äntligen kasta lite mer ljus på den frågan från vårt perspektiv”.

Mer om investeringsseminariet: http://financialstockholm.com/inbjudan-till-investeringsseminarium-vinmingel-23-oktober-pa-hotell-anglais-stureplan/

Mer om bolaget: www.doublebp.com

Fullständigt bolagsnamn :      Double Bond Pharmaceutical International AB (publ)
Organisationsnummer:           556991-6082
Aktiens kortnamn :                  DBP B
Aktiens ISIN-kod :                    SE0007185525

Följ oss på LinkedIn , Facebook och Twitter !

DBP är ett farmaceutiskt bolag med verksamhet som inriktar sig framför allt på behandling av cancersjukdomar genom en egenutvecklad drug delivery-teknologi. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug-status av European Medicines Agency (EMA) för sin första produkt, SA-033, för behandling av hepatoblastom. Double Bond Pharmaceutical har i oktober 2015 förvärvat rättigheter för Temodex – ett läkemedel registrerat i Vitryssland för behandling av hjärntumörer. Bolaget har i juli 2016 beviljats Orphan Drug-status av EMA för Temodex.