Lars Thomander och Igor Lokot presenterar det senaste om Temodex och SA033 utveckling på Stora Aktiedagen i Stockholm den 7 december.

Plats: Hotel Birger Jarl

Adress: Birger Jarlsgatan 61A

Starttid kl. 09.00

Mer info om Stora Aktiedagen i Stockholm: http://www.aktiespararna.se/sthlm

Information om Temodex

Temodex, som är en lokalt verkande formulering av temozolomide, utvecklades av RI PCP i Minsk i Vitryssland och är kliniskt prövat. Temodex är registrerat som förstavalsbehandling av gliobalstoma multiforme i Vitryssland sedan år 2014. För mer information, se www.doublebp.com

Information om Glioblastoma Multiforme

Glioblastoma multiforme, också känd som glioblastom och fjärde gradens IV astrocytom, är den mest vanligt förekommande och mest aggressiva formen av primär hjärntumör. Den drabbar gliaceller och står för 52% av alla hjärntumörer och 20% av alla tumörer innanför skallbenet. Omkring 50% av de patienter som diagnostiserats med glioblastom dör inom ett år av sjukdomen och 90% dör inom tre år.

Om SA-033

SA-033 är den första läkemedelskandidaten som DBP har utvecklat med hjälp av sin innovativa drug-delivery teknologin BeloGal®. Genom att den innovativa formuleringen styr doxorubicin till levern ökar koncentrationen av den aktiva substansen i det önskade målorganet vilket förbättrar effektiviteten och minskar de toxiska biverkningarna som är vanliga vid systemisk (helkropp-) cellgiftsbehandling.

Om BeloGal®

BeloGal® är DBPs innovativa drug-delivery plattform som styr läkemedel till det organ var läkemedel behöver verka.

Fullständigt bolagsnamn:    Double Bond Pharmaceutical International AB
Organisationsnummer:        556991-6082
Aktiens kortnamn:               DBP B
Aktiens ISIN-kod:                 SE0007185525

Följ oss på LinkedIn!

DBP är ett farmaceutiskt bolag med verksamhet som inriktar sig framför allt på behandling av cancersjukdomar genom en egenutvecklad drug-delivery-technologi. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug-status av European Medicines Agency (EMA) för sin första produkt, SA033 för behandling av hepatoblastom.

DBP