Varumärke BeloGal® registrerat i USA och Europa

Varumärke BeloGal® - DBPs plattform för målstyrda läkemedelsprodukter - var registrerat av

patent- och registreringsverket den 18 januari 2016, och nu är varumärket även registrerat i USA och Europa.

– Bolaget har fortsatt fokus på immateriella rättigheter för sina produkter, säger Igor Lokot, VD för Double Bond Pharmaceutical. Varumärken är en viktig del av bolagets immateriella tillgångar.

Mer om BeloGal®

BeloGal® är DBPs innovativa drug-delivery-plattform som styr läkemedel till det organ där läkemedlet behöver verka.

Mer om SA-033

SA-033 är den första läkemedelskandidaten som DBP har utvecklat med hjälp av sin innovativa drug-delivery-teknologi, BeloGal®. Genom att den innovativa formuleringen styr doxorubicin till levern ökar koncentrationen av den aktiva substansen i det önskade målorganet vilket förbättrar effektiviteten och minskar de toxiska biverkningarna som är vanliga vid systemisk (helkropps-) cellgiftsbehandling.

Mer om alla våra produkter: www.doublebp.com

Denna information är sådan information som Double Bond Pharmaceutical International AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 juni 2017.

Fullständigt bolagsnamn :      Double Bond Pharmaceutical International AB (publ)
Organisationsnummer:           556991-6082
Aktiens kortnamn :                  DBP B
Aktiens ISIN-kod :                    SE0007185525

Följ oss på LinkedIn , Facebook och Twitter !

DBP är ett farmaceutiskt bolag med verksamhet som inriktar sig framför allt på behandling av cancersjukdomar genom en egenutvecklad drug-delivery teknologi. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug-status av European Medicines Agency (EMA) för sin första produkt, SA-033, för behandling av hepatoblastom. Double Bond Pharmaceutical har i oktober 2015 förvärvat rättigheter för Temodex – ett läkemedel registrerat i Vitryssland för behandling av hjärntumörer. Bolaget har i juli 2016 beviljats Orphan Drug-status av EMA för Temodex.