Vi förstärker teamet med ambassadör för Great China marknaden

Med Master of Science i bioentreprenörskap från gemensamt Karolinska Institutet, Kungliga Tekniska Högskolan (KTH) och Handelshögskolan i Stockholm (HHS), en kandidatexamen i farmaceutisk analys och cirka tre års praktiserande av marknadsföring och affärsutveckling inom Life Science-industrin i Sverige, Yu Cai har nu anslutit sig till vårt team som ambassadör på Great China marknaden. Han kommer att representera oss på viktiga konferenser och andra stora Life Science evenemang i Kina och närliggande länder.

”Jag är mycket stolt över att kunna attrahera sådana talangfulla och ambitiösa unga människor till vårt bolag, - säger Igor Lokot, VD för Double Bond Pharmaceutical AB. ”Det här blir en viktig förstärkning marknadsföringsmässigt i organisationen som kommer att bidra till våra ökade möjligheter att synas och höras på det mest naturliga och effektiva sättet även utanför traditionella engelsk-talande västerländska marknader.

Läs mer om bolaget här

Fullständigt bolagsnamn :      Double Bond Pharmaceutical International AB (publ)
Organisationsnummer:           556991-6082
Aktiens kortnamn :                  DBP B
Aktiens ISIN-kod :                    SE0007185525

Följ oss på LinkedIn , Facebook och Twitter !

DBP är ett farmaceutiskt bolag med verksamhet som inriktar sig framför allt på behandling av cancersjukdomar genom en egenutvecklad drug-delivery technologi. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug-status av European Medicines Agency (EMA) för sin första produkt, SA-033, för behandling av hepatoblastom. Double Bond Pharmaceutical har i oktober 2015 förvärvat rättigheter för Temodex – ett läkemedel registrerat i Vitryssland för behandling av hjärntumörer. Bolaget har i juli 2016 beviljats Orphan Drug-status av EMA för Temodex.