• DBP/

Videoinspelning av företagets presentation på Aktiedagen i Malmö 22 maj

Igor Lokot, VD för Double Bond Pharmaceutcial, har presenterat bolaget på Aktiedagen i Malmö i måndags. Presentationen, som handlade om bland annat varför erfarna investerare förlorar pengar på aktier och varför de flesta läkemedelsföretag misslyckas med störta delen av sina produkter, var inspelad och finns nu tillgänglig på företagets hemsida och youtube kanal.

-       Vi ser aktiemarknaden och läkemedelsbranschen från en mycket viktig synvinkel, eftersom vi ser både den mycket tekniska och den mycket vardagliga aspekten samtidigt, - säger Igor Lokot, VD för DBP. – Presentationen väckte många bra frågor och jag är glad att kunna komma med budskapen som berör.”

Se hela presentationen här:

Mer om bolaget:

www.doublebp.com

Fullständigt bolagsnamn:      Double Bond Pharmaceutical International AB (publ)
Organisationsnummer:          556991-6082
Aktiens kortnamn:                  DBP B
Aktiens ISIN-kod:                    SE0007185525

DBP är ett farmaceutiskt bolag med verksamhet som inriktar sig framför allt på behandling av cancersjukdomar genom en egenutvecklad drug-delivery teknologi. Bolaget har i juni 2015 beviljats Orphan Drug-status av European Medicines Agency (EMA) för sin första produkt, SA-033, för behandling av hepatoblastom. Double Bond Pharmaceutical har i oktober 2015 förvärvat rättigheter för Temodex – ett läkemedel registrerat i Vitryssland för behandling av hjärntumörer. Bolaget har i juli 2016 beviljats Orphan Drug-status av EMA för Temodex.