Dedicare avslutar avtal om likviditetsgaranti

Med anledning av ökad omsättning i aktien avslutar Dedicare AB (publ) sitt avtal med Remium AB som likviditetsgarant för Dedicares aktie på Nasdaq OMX. Sista dagen för handel med likviditetsgarantin är den 19 april 2016.

Likviditetsgarantin från Remium AB planeras inte att ersättas av något liknande åtagande.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Dedicare AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 januari 2016 kl 15.00 (CET).

Lia Sandström, Finansdirektör, tel 08-555 656 16

Dedicare är ett auktoriserat vårdbemanningsföretag. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholm och är verksamt i Sverige och Norge. Dedicare är medlem i Almega Bemanningsföretagen och Vårdföretagarna och har därmed kollektivavtal. Bolaget är kvalitetscertifierat enligt ISO 9001:2008 och  miljöcertifierat enligt ISO 14001:2004.

Dedicare är ett auktoriserat vårdbemanningsföretag med verksamhet inom uthyrning av läkare, sjuksköterskor, socionom och pedagoger. Bolaget är för närvarande verksamt i Sverige och Norge, cirka 60 anställda inom administrations- och säljorganisationen. I Sverige är Dedicare, enligt bolagets uppfattning, störst på uthyrning av sjuksköterskor och socionomer och bland de största på uthyrning av läkare. I Norge är Dedicare ett av de två största vårdbemanningsföretagen. Bland kunderna finns 21 landsting i Sverige, 4 Helseregioner i Norge, 150 kommuner i Sverige och Norge samt privata företag. Dedicare noterades på Nasdaq Stockholm i maj 2011.