Chahaya har förevisat Aparri anläggningen för den första potentiella slutkunden

Delta Minerals och dess samarbetspartner Chahaya; för sk reclamation sand avseende Singapore, har förevisat Aparri, den 24-25 maj för den första potentiella slutkunden.

Besöket utföll mycket väl och slutkunden, ett av Singapores största byggföretag, var mycket imponerad av Delta Minerals´ snabba ombyggnation för att uppfylla deras behov. Syftet med besöket var att säkerställa Delta Minerals´ leveransförmåga.

Slutkunden har tagit del av Delta Minerals´ sk Masterplan (våren 2016), som presenterades för Chahaya i april inför anbudsprocessen. Den potentiella slutkunden är övertygad om bolagets leveranskapacitet. Den potentiella slutkunden nämnde att Delta Minerals anläggning i Aparri är mer tillförlitlig och bättre organiserad än liknande anläggningar i Sydostasien

Singapores regering fördelar inköp av sk reclamation sand från länderna i Sydostasien, så att leveranserna är jämt fördelade i regionen. Filippinerna har ökat sin andel av sandleveranserna i regionen och ytterligare ökning förväntas.

Investerare hålls löpande uppdaterade, men bolaget betonar att detta ännu inte är en fast order.

"Detta visar det stora värdet av partneravtalet med Chahaya. Det faktum att, de omgående efter vår överenskommelse, förevisar Aparri för en av sina viktigaste kunder är ett gott tecken för deras stora engagemang för Delta Minerals." säger Thomas Lundgren CEO Delta Minerals.

Håkan Gustafsson, Styrelseordförande, hakan.gustafsson@deltaminerals.se, mobil 070-268 00 35.

Thomas Lundgren, VD, thomas.lundgren@deltaminerals.se, mobil 0703-97 25 24.

Delta Minerals AB är ett på AktieTorget noterat publikt svenskt med rättigheter att genomföra miljöprojekt i Filippinerna med stöd av regionala/lokala myndigheter. Företaget är verksamt verksamhet i floddeltan i nordvästra Filippinerna för utvinning av mineraler och sand.