Offentliggör emissionsmemorandum

Delta Minerals säljer nu magnetit, byggmaterialsand och tegelprodukter; verksamheten på Filippinerna bedöms nu nå break-even. Delta Minerals genomför en fullt garanterad företrädesemission om 3,2 MSEK med möjlighet för styrelsen att fatta beslut om en övertilldelningsemission om 2 MSEK för att vidareutveckla bolaget.

-          Rätt att teckna aktier av serie B ska med företrädesrätt tillkomma bolagets aktieägare, varvid sju (7) innehavda aktier per avstämningsdagen den 16 november, oavsett serie, berättigar till teckning av två (2) nya B-aktier.

-          Teckningskurs är 0,13 kr per B-aktie.

-          Teckning av B-aktier med stöd av teckningsrätter ska ske under perioden från och med den 19 november 2015 till och med den 9 december 2015, genom samtidig betalning.

-          Teckning av aktier utan stöd av teckningsrätter ska ske under samma tid.

-          Handel med teckningsrätter äger rum på AktieTorget under perioden från och med den 19 november 2015 till och med den 7 december 2015.

-          Handel med BTA:er äger rum på AktieTorget under perioden från och med den 19 november 2015 och fram till dess att emissionen blivit registrerad hos Bolagsverket.

Håkan Gustafsson, Styrelseordförande, hakan.gustafsson@deltaminerals.se , mobil 070-268 00 35.

Thomas Lundgren, VD, thomas.lundgren@deltaminerals.se , mobil 0703-97 25 24.

Delta Minerals AB är ett på AktieTorget noterat publikt svenskt med rättigheter att genomföra miljöprojekt i Filippinerna med stöd av regionala/lokala myndigheter. Företaget är verksamt verksamhet i floddeltan i nordvästra Filippinerna för utvinning av mineraler och sand.

Om oss

Delta Minerals AB är ett bolag med rättigheter att genomföra miljöprojekt i Filippinerna med stöd av regionala/lokala myndigheter. Företagets mål är att vara verksam i Filippinernas floddeltan för utvinning av mineraler samt sand och grus för byggnads- och fyllnadsmaterial.