Deltaco AB har utsett Hans Bråneryd till Ekonomi- och Finansdirektör.

Report this content

Hans Bråneryd, 59 år, är civilekonom och har en gedigen erfarenhet av ekonomistyrning som controller, ekonomichef och CFO från olika branscher, nationellt såväl som internationellt. Han kommer närmast från en tjänst som CFO för Sharp Electronics Nordic AB.

”Det ska bli mycket stimulerande att få vara med och bidra till Deltacos fortsatta expansion. Med min erfarenhet inom ekonomistyrning och controlling hoppas jag kunna bidra till en fortsatt lönsam tillväxt”, säger Hans Bråneryd.

För ytterligare information kontakta:

Siamak Alian

VD Deltaco AB

Tel: 08-555 762 41

E-mail: siamak.alian@deltaco.se

Hans Bråneryd

Ekonomi- och Finansdirektör Deltaco AB

Tel: 08-518 169 42

E-mail: hans.braneryd@deltaco.se

Om Deltaco

Deltaco ska förvärva, äga och utveckla nischdistributörer inom IT, Mobility, Hemelektronik, Nätverk och Datakommunikation i Norden och närområdet. Företag inom Deltaco koncernen levererar både B2B och B2C produkter till IT- marknaden i Norden och närliggande marknader. Koncernen har ca 217 anställda, är verksam i alla nordiska länder och omsätter ca 1,2mdkr om året. Aktierna i Deltaco AB är listade på First North under kortnamnet DELT och företagets Certified Adviser är Remium Nordic AB. För mer information se www.deltacoab.se.

Taggar: