Brånemark o Hocquet avgår från Dentwares styrelse

Report this content

Dentware Scandinavia AB (publ) kan idag informera marknaden att styrelsemedlemmarna Richard Brånemark och Christophe Hocquet valt att avgå från Dentwares styrelse från dagens datum.  Då företaget har en ny huvudägare och inte har kvar sitt säte i Göteborg har Richard Brånemark och Christophe Hocquet inte samma anknytning till bolaget som tidigare.

Bolaget jobbar på att kunna presentera nya styrelsemedlemmar till ordinarie bolagsstämma.

6 februari 2017

Dentware Scandinavia AB (publ)

För ytterligare information vänligen kontakta:

Henrik Werner, VD  Dentware Scandinavia AB (publ)
E-post: Henrik@dentalmarknaden.se

Denna information är sådan information som Dentware Scandinavia AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 6 februari 2017.

Kort om Dentware Scandinavia AB (publ)

Det innovativa bolaget Dentware Scandinavia AB – bildat i Kristianstad 2011 – framställer kostnadseffektiva, individanpassade tand- och implantatburna kron- och brokonstruktioner i titan och koboltkrom med hjälp av avancerad, delvis unik, 3D-skrivarteknologi. Bolagets största marknader är Sverige, Norge samt Frankrike.